Добірка методичних, довідкових, інформаційних матеріалів з академічної доброчесності

Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : кол. моногр. / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. – Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. – 169 с. – Режим доступу: http://www.dridu.dp.ua



Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку : 

матеріали для ознайомлення з результатами проекту № 49169 [Електронний ресурс] / Східноукр. фонд соц. дослідж., Ін-т соц.-гуманіт. дослідж. ХНУ ім. В. Н. Каразіна. – Електрон. дан. – Ukraine, Київ. – Режим доступу: http://fond.sociology.kharkov.ua



Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / 

Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т. В.Фінікова, А. Є.Артюхова – Київ; Таксон, 2016. – 234 с.

  

Видання, є однією з перших спроб комплексно показати, як світова академічна спільнота розуміє академічну доброчесність, які механізми і процедури по її втіленню вона розробила, яке місце в цьому займають декларації, хартії та кодекси академічної поведінки, яка система відносин між всіма членами освітнього співтовариства здатна забезпечити взаємну повагу, вільний обмін ідеями, професійне та особистісне вдосконалення, виключення будь-яких проявів нечесності та несправедливості. 



Десять принципів академічної доброчесності для викладачів (Центр академічної доброчесності) [Електронний ресурс] : пер. з англ / Дональд Л. Мак Кей, Гэри Павела. – Ukraine, 2017, 23 берез. – Режим доступу: https://saiup.org.ua

 

 



Довідник з академічної доброчесності для школярів

/ уклад. М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко; за загал. ред. О. О. Гужви – Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. – 64 с.

Цей довідник забезпечить учнів та їх вчителів практичними механізмами з правильного оформлення письмових робіт, цитат, списку літератури тощо, що допоможе їм уникати ненавмисного порушення правил академічної доброчесності у майбутньому. Дотримання академічної доброченості, формування культури чесного навчання є важливим для розвитку всієї освіти, але так само важливими вони є для кожного учасника академічного процессу – учня, студента чи викладача, адже безпосередньо впливають на рівень і якість знань, які вони отримують, і на те, якими спеціалістами вони стають в майбутньому. 



Епідемія академічного плагіату в цифрах [Електронний ресурс]. – Ukraine, 2016, 13 черв. – Режим доступу: https://studway.com.ua



Культура академічної доброчесності

Презентація

Академічна культура, її цінності та сфера. Академічна доброчесність: визначення, її значення, основні характеристики, фундаментальні цінності. Академічний плагіат

 

 



Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах : методичні рекомендації / О. Боженко, Ю. Корян, М. Федорець ; Науково-технічна бібліотека імені Денисенка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Українська бібліотечна асоціація. – Київ : УБА , 2016. – 117 с.

 

У рекомендаціях представлено десять найпопулярніших міжнародних стилів цитування та посилання в наукових роботах для різних галузей знань



Навчання студентів академічної доброчесності у бібліотеці ВНЗ : методичні поради / Л. В. Савенкова,

С. О. Чуканова ; Українська бібліотечна асоціація. –
Київ : УБА, 2016. – 39 с.

Видання містить поради для бібліотекарів з проведення занять із академічної доброчесності для студентів вищих навчальних закладів. Пропонується два можливих варіанти навчання: розширений план занять
з прикладами практичних завдань, а також скорочений варіант, що може бути використаний як складова вступу до спеціальності.



Національний репозитарій академічних текстів

відкритий доступ до наукової інформації: монографія / [О.С. Чмир, Т.К. Кваша, Т.О. Ярошенко та ін.] ; М-во освіти і науки України, Держ. наук. установа “Укр. ін-т наук.-техн. експертизи та інформації”. – Київ : ДНУ “УкрІНТЕІ”, 2017. – 199 с.

Представлено огляд сучасних наукових підходів до тлумачення та класифікації наукової інформації. Описано вітчизняний і зарубіжний досвід побудови наукової інфраструктури. Запропоновано оригінальну модель створення Національного репозитарію академічних текстів. Публікація розрахована на представників органів державної влади та управління, наукових працівників, викладачів вищих навчальних закладів, аспірантів і студентів.



Основи академічного письма :

Методичні рекомендації та програма курсу

Запропонована програма курсу розглядається його розробниками як базова, така, яку можна і потрібно адаптувати під конкретні вимоги університетів, учасників Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні, та університетів, що бажають впроваджувати цей чи подібні йому курси самостійно. Таким чином вона може слугувати основою для робочих планів курсів, розроблених в конкретних університетах, залежно від навчальних планів конкретних спеціальностей. Програма й методичні рекомендації розраховані, у першу чергу, на викладачів, які розроблятимуть робочі плани і упроваджуватимуть подібні курси. Курс складається з трьох основних модулів. Кожен модуль, у свою чергу, складається з лекційної та семінарської частин:
– Модуль 1 «Формування академічної культури студента»
– Модуль 2 «Усне й писемне мовлення. Написання тексту»
– Модуль 3 «Робота з джерелами. Укладання бібліографії»



Основи формування культури академічної доброчесності в бібліотеці : інформаційний огляд / Якуніна Н. В., Чинюк А. А., Руденко Я. В.; Наукова бібліотека ім. М.Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка ; Українська бібліотечна асоціація. – Київ : УБА, 2016. – 41 с.

У виданні представлено засади формування культури академічної доброчесності в бібліотеках, розглянуто складові академічної доброчесності (АД), нормативно-правові документи, що регулюють АД, запропоновано корисні посилання.

 



Програмне забезпечення для перевірки наукових текстів на плагіат: інформаційний огляд / А.Р. Вергун, Л.В. Савенкова, С.О. Чуканова ; Українська бібліотечна асоціація. – Київ : УБА, 2016.– 36 с.

 

У інформаційному огляді подано короткі характеристики найбільш відомих і розповсюджених програмних продуктів щодо виявлення у текстах плагіату та запозичень. Розглядаються безкоштовне та комерційне антиплагіатне програмне забезпечення.



Сацик В. Сучасні стандарти академічного письма

(вимоги провідних світових видавництв та університетів) [Електронний ресурс] : [презентація] / В. Сацик – Електорн. дан. (30 електрон. слайдів). – Режим доступу: http://www.edu-trends.info



Що потрібно знати про плагіат: посібник з академічної грамотності та етики для "чайників"

 

Посібник підготовлено в рамках реалізації проекту Східноукраїнського Фонду соціальних досліджень «Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».